• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Melkveebedrijf.beMelkveebedrijf.be

Nieuws voor de melkveehouder

  • Bemesting
  • Gezondheid
  • Fokkerij
  • Melkwinning
  • Voer
  • Wet en regelgeving
  • Vakpartners
    • Kennispartners
      • Speerstra Feed Ingredients
    • AgroVision
    • AHV Benelux
    • De Heus Voeders
    • KWS Benelux
    • Lely
    • Proxani
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & Meer
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • Terre Fermière (FR)
  • icon

VLAM roept consumenten op: word supporter van goeie smaak

Bedrijfsnieuws Ondernemen 10 oktober 2025

VLAM roept consumenten op: word supporter van goeie smaak

Vanaf 13 oktober start VLAM een nieuwe campagne die consumenten aanspoort om supporter te worden van goeie smaak en bewust te kiezen voor ‘Kazen van bij ons’. De boodschap zal breed verspreid worden via televisie, online kanalen, sociale media en in de verkooppunten.

Sterke identiteit van Belgische kazen

VLAM zet al jarenlang in op de promotie van kazen van eigen bodem, en dat blijft niet zonder resultaat. Het label ‘Kazen van bij ons’ is vandaag uitgegroeid tot een sterk begrip in Vlaanderen. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 70% van de Vlamingen de term kent en meer dan 80% het logo herkent. Belgische kazen hebben volgens VLAM een herkenbare identiteit: “Ze bevinden zich mooi tussen het alledaagse karakter van Hollandse kazen en de verfijnde variatie van Franse kazen.”

Ruimte voor groei in eigen land

Ondanks de sterke bekendheid is er nog ruimte om chauvinistischer te zijn in de kaaskeuze. Uit cijfers van YouGov België blijkt dat Belgische kazen momenteel goed zijn voor 15% van het volumeaandeel in het thuisverbruik. “Dat aandeel mag gerust wat hoger liggen,” benadrukt VLAM. “Onze kazen zijn producten van topkwaliteit, gemaakt met vakmanschap en passie van bij ons.”

Campagne met een positieve boodschap

De nieuwe mediacampagne wil consumenten op een luchtige en verbindende manier aanspreken. In de campagne zijn enthousiaste supporters te zien met kaasvlaggetjes, die symbool staan voor lokale herkomst, trots en kwaliteit. VLAM wil zo niet alleen de smaak, maar ook de emotionele waarde van Belgische kazen in de verf zetten.

Belgische kaas verdient supporters

Het thuisverbruik van kaas blijft stabiel op 11 kilogram per persoon per jaar in Vlaanderen.
In 2024 namen hardekorstkazen 69% van het volume in, zachte kazen 24% en halfhardekorstkazen 7%.

Met deze nieuwe campagne hoopt VLAM dat meer Vlamingen trots kiezen voor lokale kazen. “Wie Belgische kaas koopt, kiest niet alleen voor smaak, maar ook voor kwaliteit, herkomst en vakmanschap,” klinkt het.

Bron en beeld: VLAM

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Mengteelt kuilmaïs-klimboon en sorghum blijken economische en ecologische troeven
14 nov

Mengteelt kuilmaïs-klimboon en sorghum blijken economische en ecologische troeven

Grasresten uit bioraffinage blijken volwaardige ruwvoervervanger voor melkvee
13 nov

Grasresten uit bioraffinage blijken volwaardige ruwvoervervanger voor melkvee

12 nov

Topprestaties van de nieuwe Cervus CVT brengt Steyr verder dan ooit te voren

Weideseizoen voorbij: tijd om verborgen parasieten op te sporen
11 nov

Weideseizoen voorbij: tijd om verborgen parasieten op te sporen

IBR-update: nieuwe haarden en aanhoudende viruscirculatie in de handel
10 nov

IBR-update: nieuwe haarden en aanhoudende viruscirculatie in de handel

Toon meer

Meer melkvee nieuws

Maak hier uw keuze:

bemesting

Diergezondheid

Fokkerij melkvee

Melkveebedrijf

Veevoer Melkvee

Wet en regelgeving

Toon meer

Gerelateerde artikelen ondernemen

Nieuwigheden GLB 2026: gerealiseerd met en voor landbouwers

Nieuwigheden GLB 2026: gerealiseerd met en voor landbouwers

Geef stallen en gebouwen correct aan in de verzamelaanvraag

Geef stallen en gebouwen correct aan in de verzamelaanvraag

Eerste Agrarisch Energiecongres tijdens RMV Gorinchem ondersteunt boeren in energietransitie

Eerste Agrarisch Energiecongres tijdens RMV Gorinchem ondersteunt boeren in energietransitie

Footer

Onze vakpartners

Lely
Yara
KWS melkveebedrijf
Logo AHV Benelux
Speersta logo png

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Abonneren
  • Contact
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Adverteren
Logo Melkveebedrijf.nl

Copyright © 2025 Prosu BV | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid

  • Nieuws
  • Bemesting
  • Compost
  • Diergezondheid
  • Fokkerij
  • Melkveewinning
  • Veevoer
  • Wet en regelgeving
  • Vakpartners
    • AgroVision
    • AHV Benelux
    • De Heus Voeders
    • KWS Benelux
    • Lely
    • Proxani
    • Speerstra
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • Terre Fermière (FR)