• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Melkveebedrijf.beMelkveebedrijf.be

Nieuws voor de melkveehouder

  • Bemesting
  • Gezondheid
  • Fokkerij
  • Melkwinning
  • Veevoer
  • Wet en regelgeving
  • Vakpartners
    • Kennispartners
      • Speerstra Feed Ingredients
    • AgroVision
    • AHV Benelux
    • De Heus Voeders
    • KWS Benelux
    • Lely
    • Proxani
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • icon

2de Ladies Day ForFarmers zet landbouwdames op scherp

Bedrijfsnieuws 20 juni 2019

Veevoederbedrijf ForFarmers organiseerde op 18 juni voor de 2de keer zijn Ladies Day. Wie verwacht had dat het bedrijf enkel ging voor een gezellige namiddag onder vrouwen, kwam bedrogen uit. De uitgenodigde sprekers sneden een aantal controversiële en heikele thema’s aan. Dat zorgde voor veel animo en stevige reacties vanuit de zaal.
Veerle Rijckaert van Flanders Food startte met een overzicht van de trends die we de volgende jaren in voeding mogen verwachten. “Innoveren is de boodschap, ook voor de landbouwer. Vergeet het traditionele ‘ketendenken’; de consument staat nu in het centrum en niet meer aan het einde van de keten. Dé consument bestaat trouwens niet meer. Elk individu heeft zijn eigen wensen. Denk maar aan senioren, moslims, Joden, maar ook vegetariërs, flexitariërs, mensen met voedselallergie of intoleranties, …”.
Rijckaert benoemde 6 uitdagingen waarmee de voedingssector te maken krijgt:

  1. Wereldwijde bevolkingsgroei
  2. Afwijkende nutritionele behoeften
  3. De nood aan een gevarieerder dieet
  4. Voedselallergieën en -intoleranties
  5. Vegetariërs en flexitariërs
  6. Voedselverliezen en nevenstromen

Het is aan iedereen in de sector om de bedreigingen om te vormen naar opportuniteiten.
Jorg Snoeck, retailspecialist en auteur van het managementboek van het jaar 2018, The Future of Shopping, haakte naadloos in op het verhaal van Rijckaert en gaf de zaal een inkijk in de manier waarop we morgen zullen kopen, wie daar rijk van zal worden en wie betaalt. “Voor de verregaande personalisering betalen we allemaal … door alle gegevens over ons leven te delen via sociale media. We zijn van homo sapiens naar phonosapiens geëvolueerd. En toch blijven fysieke ontmoetingsplaatsen belangrijk, ook in een wereld die volledig gedigitaliseerd en geconnecteerd is.”
Het volledige verhaal over de ForFarmers Ladies Day lees je in Melkveebedrijf editie juli&augustus 2019.
 
 
 
 
 
 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Sojateelt in Vlaanderen: tussen ambitie en realiteit
22 mei

Sojateelt in Vlaanderen: tussen ambitie en realiteit

“Krachtige impuls voor de innovatie van de Vlaamse graslandteelt”
22 mei

“Krachtige impuls voor de innovatie van de Vlaamse graslandteelt”

Milcobel verhoogt melkprijs mei met 0,75 EUR/100 liter
21 mei

Milcobel verhoogt melkprijs mei met 0,75 EUR/100 liter

Nieuwe Case IH Farmall C: meer prestaties, functies en keuze
21 mei

Nieuwe Case IH Farmall C: meer prestaties, functies en keuze

Nieuwe rassen Engels raaigras en rietzwenkgras op Belgische rassenlijst
20 mei

Nieuwe rassen Engels raaigras en rietzwenkgras op Belgische rassenlijst

Toon meer

Meer melkvee nieuws

Maak hier uw keuze:

bemesting

Diergezondheid

Fokkerij melkvee

Melkveebedrijf

Veevoer Melkvee

Wet en regelgeving

Toon meer

Gerelateerde artikelen

Sojateelt in Vlaanderen: tussen ambitie en realiteit

Sojateelt in Vlaanderen: tussen ambitie en realiteit

“Krachtige impuls voor de innovatie van de Vlaamse graslandteelt”

“Krachtige impuls voor de innovatie van de Vlaamse graslandteelt”

Minder melk, minder stress: 56% daling binnen 24 uur

Van onze partner AHV

Minder melk, minder stress: 56% daling binnen 24 uur

Footer

Onze vakpartners

Lely
Yara
KWS melkveebedrijf
Logo AHV Benelux
Speersta logo png

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Abonneren
  • Contact
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Adverteren
Logo Melkveebedrijf.nl

Copyright © 2025 Prosu BV | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid

  • Nieuws
  • Bemesting
  • Compost
  • Diergezondheid
  • Fokkerij
  • Melkveewinning
  • Veevoer
  • Wet en regelgeving
  • Vakpartners
    • AgroVision
    • AHV Benelux
    • De Heus Voeders
    • KWS Benelux
    • Lely
    • Proxani
    • Speerstra
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren
    • Adverteren
    • Contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • Cookiebeleid
  • Disclaimer