• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Melkveebedrijf.beMelkveebedrijf.be

Nieuws voor de melkveehouder

  • Bemesting
  • Diergezondheid
  • Fokkerij
  • Melkveewinning
  • Veevoer
  • Wet en regelgeving
  • Vakpartners
    • AHV Benelux
    • Barenbrug
    • De Heus Voeders
    • Corteva
    • KWS Benelux
    • Lely
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren
    • Herabonneren
    • Adverteren
    • Contactpagina
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • icon
  • FR

Verkiezing 'Schoonste Boerin' op Agriflanders 2019 afgelast

Actueel 15 november 2018

Schoonste Boerin

Volgend jaar wordt er geen Schoonste Boerin verkozen. Initiatiefnemer en organisator Field Communication ziet zich genoodzaakt de aangekondigde verkiezing, die op 12 januari 2019 zou plaatsvinden op Agriflanders, af te blazen bij gebrek aan partners.
Huidige Schoonste Boerin, varkenshoudster Mieke Verniest zet haar laatste maanden in als ambassadrice van de Vlaamse land- en tuinbouw. Tijdens Agriflanders 2019 zou zij haar lint doorgeven aan de nieuwe Schoonste Boerin van Vlaanderen. Maar wat een achtste editie met acht schitterende kandidaten beloofde te worden, wordt nu noodgedwongen afgelast. “Deze verkiezing is zeer impactvol voor de sector, maar dit vertaalt zich niet in het aantal partners dat bereid is om samen met ons de verkiezing te ondersteunen”, laat organisator Lieven Hérie van Field Communication in een persmededeling weten.
Iedere editie heeft de verkiezing een serieuze impact op het leven van alle winnaressen. Mieke Verniest stampte een hoevewinkel uit de grond en kweekte een nieuw varkensras om meer vat te krijgen op haar prijzen. Karen Verplancke begon met een melkmobiel. Cindy De Clercq startte een zelfpluktuin….

Buitengewone ervaring

“Stuk voor stuk voelen ze zich als Schoonste Boerin zelfzeker genoeg om meer het heft in eigen handen te nemen. En dat geldt niet alleen voor de winnaressen”, aldus nog Hérie. “Veel kandidaten laten ons achteraf weten wat een buitengewone ervaring dit was en hoe ze dit meenemen in hun werk. Wat we willen benadrukken met de verkiezing, namelijk dat boerinnen ondernemende vrouwen zijn en hun rol binnen het bedrijf cruciaal is, wordt op die manier bevestigd. Bovendien zetten de uiteenlopende profielen van alle kandidaten, de diversiteit binnen de sector enorm in de verf.”
Feit is dat het hele verkiezingstraject mensen samenbrengt en nieuwe verbindingen legt, zowel binnen als buiten de sector. Dit heeft echter blijkbaar geen weerslag in het aantal partners dat de verkiezing wil steunen.
“We kunnen weer rekenen op enkele trouwe fans en een paar nieuwe gezichten die we erg dankbaar zijn”, geeft Hérie nog aan. “Maar het is als kleine organisatie niet houdbaar om het leeuwendeel van de kosten te blijven dragen. We hebben daarom tot op het laatste moment extra steun gezocht, maar helaas niet gevonden. Wij gaan ons nu bezinnen hoe we de verkiezing in de toekomst wel kunnen verduurzamen. Want we geloven er nog steeds rotsvast in dat de landbouwsector dit event nodig heeft.”
Bron: Field Communication – 15 november 2018
 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Boerenbond investeert twee miljoen euro om stikstofoplossingen te zoeken
3 feb

Boerenbond investeert twee miljoen euro om stikstofoplossingen te zoeken

A2A2-melk: een oplossing voor verteringsproblemen?
3 feb

A2A2-melk: een oplossing voor verteringsproblemen?

NIEUW co-product bij Duynie Feed: Nutribond
3 feb

NIEUW co-product bij Duynie Feed: Nutribond®

Amazone biedt 7 jaar garantie tegen roesten kunstmeststrooiers
3 feb

Amazone biedt 7 jaar garantie tegen roesten kunstmeststrooiers

Arkink: Als je met één persoon melkt, moet het gewoon goed lopen
3 feb

“Als je met één persoon melkt, moet het gewoon goed lopen”

Toon meer

Meer melkvee nieuws

Maak hier uw keuze:

bemesting

Diergezondheid

Fokkerij melkvee

Melkveebedrijf

Veevoer Melkvee

Wet en regelgeving

Toon meer

Gerelateerde artikelen

Boerenbond investeert twee miljoen euro om stikstofoplossingen te zoeken

Boerenbond investeert twee miljoen euro om stikstofoplossingen te zoeken

A2A2-melk: een oplossing voor verteringsproblemen?

A2A2-melk: een oplossing voor verteringsproblemen?

NIEUW co-product bij Duynie Feed: Nutribond

NIEUW co-product bij Duynie Feed: Nutribond®

Footer

Onze vakpartners

Corteva
Lely
Yara
KWS melkveebedrijf
Barenbrug
Logo AHV Benelux
  • Abonneren
  • Contactpagina
  • Inschrijven nieuwsbrief
Logo Melkveebedrijf.nl

Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer

  • Nieuws
  • Bemesting
  • Diergezondheid
  • Fokkerij
  • Melkveewinning
  • Veevoer
  • Wet en regelgeving
  • Vakpartners
    • AHV Benelux
    • Barenbrug
    • Corteva
    • De Heus Voeders
    • KWS Benelux
    • Lely
    • Trouw Nutrition
    • Yara
  • Abonneren & meer
    • Abonneren
    • Herabonneren
    • Adverteren
    • Contactpagina
    • Inschrijven nieuwsbrief
  • FR
  • Compost
Melkveebedrijf maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Analytics

Analytical cookies worden gebruikt om te begrijpen hoe gebruikers om gaan met de website. Deze cookies helpen bij het verstrekken van informatie over het aantal bezoekers, het bouncepercentage etc.

Opslaan en accepteren